м. Дніпро, вул. Високовольтна, 10, офіс 16,
тел. +380 (50) 362-02-12.

м. Дніпро, вул. Тверська, 7 оф. 114,
тел. +380 (63) 709-73-10.

м. Дніпро, пр. І. Мазепи, 42, офіс 10,
тел. +380 (67) 535-13-30.

Вчимося читати легко

Читання - складний процес, але цікавий. Навчитися читати не так просто, як здається на перший погляд! Тому що навчання читанню - дуже специфічний і суто індивідуальний процес! Знання алфавіту, злиття звуків у склади, а складів у слова - це тільки початок копіткої роботи. Знати алфавіт і складати букви в склади, а склади в слова - це ще далеко не все. Багато так і залишаються на рівні складання слів, не навчившись бачити сенс прочитаного. Якби дитина повинна була мати тільки один навик, то таким навиком, без сумніву, мало б стати вміння читати. Цей навик лежить в основі всіх занять, із якими людина стикається протягом усього життя.

Практично, кожна дитина відчуває труднощі при навчанні читанню. Це згодом може привести до дитячого неврозу, депресії, відштовхування від книжки, стійкого небажання вчитися.

А чи можна попередити ці небажані наслідки? Звичайно! І це цілком можливо. Усе в руках дорослих: як фахівців, так і батьків!

Процес навчання читанню значно прискорюється, полегшується, якщо стабільна робота побудована грамотно, цікаво й над цим працюють кваліфіковані фахівці. Коли дитина в ігровій, звуконаслідувальній дії навчилася розрізняти голосні і приголосні звуки, тверді і м'які приголосні, ставиться нове завдання - запам'ятати знак, який на папері передає звук. Для більш легкого запам'ятовування графічних елементів використовуються такі прийоми роботи, які значно полегшують навчання: «конструювання» знайомих букв із паличок, олівців, кольорових картонних смужок, малювання на аркуші паперу, дошці, штрихування, обведення зразка букви по пунктиру.

Просто потрібно вміло перетворити процес навчання читання з нудної і сухої необхідності в захоплюючу, цікаву подорож - гру! Гра - це рятівний круг! Граючи, дитина не помічає і вчиться. Адже читання - одна з головних умов успішного розвитку дитини, а в подальшому житті - повноцінної особистості.

Дитина, яку навчили читати ще в дошкільному віці, без сумніву, має велику перевагу перед своїми однолітками, які через відому або невідому причину, фізичну чи розумову, так і не навчилися до школи читати. А ті, хто навчився читати в дошкільному віці, вражають дорослих мудрими висловами й міркуваннями, здібностями та вміннями. У сучасному світі дітям доводиться рано дорослішати, тому потрібно багато знати і вміти, щоб відчувати себе вільно, впевнено й комфортно.

Переваги читаючих дітей перед однолітками, які не вміють читати:
• читаючи, малюк розвиває свою вимову;
• читаючи і запам'ятовуючи нові слова, дитина розвиває мислення, збагачує свій словниковий запас;
• читання допомагає запам'ятати зразки побудови речень, дитина самостійно починає будувати своє мовлення і будує його правильно;
• повторне читання одного й того ж слова, допомагає дитині візуально запам'ятати його написання, так починає формуватися грамотність письма;
• читання - це новий вид отримання інформації, тепер малюк може самостійно дізнаватися цікавинки.

Залишивши процес оволодіння навичками читання на перші роки шкільного життя, батьки мимоволі ставлять дитину в складну ситуацію. Адже для дітей у шкільному житті, потік інформації, необхідний для засвоєння матеріалу, різко зростає. У сучасній школі з'являється багато нових вимог. Тому фахівці, психологи маєть єдину думку - навчити дошкільнят читанню є необхідністю для успішного навчання в школі!

Порада батькам! Балуйте свого малюка! Вкладайте в нього найкраще! Те, що за плечима не носити, те, що ніхто, ніколи не відніме! Необхідність дошкільного навчання читанню дітей, продиктована вимогами сучасного життя. Збагачуйте дитину ЗНАННЯМИ! Результат не змусить чекати! Успіхів!

Скубко Олена Іванівна, педагог дошкільної освіти Центру розвитку «ДІАЛОГ».