Особливості зовнішнього незалежного оцінювання 2019 р.з історії України
Одним із завдань історичної освіти, визначених у Державному стандарті базової і повної середньої освіти, є отримання і засвоєння знань про найважливіші події, явища й тенденції в історії України, формування у школярів цілісного розуміння історії в контексті історичного процесу. Особливу увагу в процесі вивчення історії України слід звернути на розвиток таких умінь, як виявлення причинно-наслідкових зв'язків історичних подій, явищ і процесів, встановлення хронологічної послідовності історичних подій, визначення історичних понять і термінів.
Класифікація історичних компетентностей виділяє хронологічну (орієнтація в історичному часі), просторову (орієнтація в історичному просторі), інформаційну (вміння працювати з джерелами історичної інформації) та інші предметні компетенції.
У завданнях ЗНО з історії на виявлення рівня хронологічної компетенції було розраховано кілька питань. Але багато старшокласників не змогли правильно співвіднести дати й події початку ХХ ст. в Україні. 55% правильно визначили послідовність подій Першої світової, майже половина - послідовність подій Української революції 1917-1918 рр., 100-річчя якої відзначається в цьому році на державному рівні; і лише третина - послідовність подій 1920-х років в Україні. Більшість учнів виявили компетенції історичного простору: правильно вказали українські губернії у складі Російської та Австро-Угорської імперій. Щодо інформаційної компетенції: є вміння учнів працювати з джерелами історичного інформації. Так, понад 79% учнів ідентифікують історичного діяча, який очолював Директорію УНР і Генеральний Секретаріат, Центральну Раду.
Але більшість школярів погано знають суть універсалів Центральної Ради й умови договорів 1920-х років, які визначили статус західноєвропейських земель у системі міжнародних відносин. Також при підготовці до ЗНО необхідно приділяти більше уваги знанням програмних засад українських політичних партій початку ХХ століття. Варто також більш глибоко розглянути такі теми: «Україна в Першій світовій війні» і «Україна в умовах НЕПу». Особливу увагу потрібно звернути на виявлення причинно-наслідкових зв'язків історичних подій, явищ і процесів, встановлення хронологічної послідовності історичних подій.
Скворцова Олена Владиславівна, учитель історії Центру розвитку «ДІАЛОГ».
- Записатися на марафон НМТ-2024
- Записатися на заняття
з робототехніки - Записатися на експрес
підготовку до НМТ - Записатися в
студію гри в шахи - Записатися на курси
підготовки до ЗНО 2022-2023 - Записатися на безкоштовне пробне ЗНО
- Записатися на проф-тестування
- Записатися на консультацію логопеда
- Записатися на online
профорієнтацію - Записатися на курс
«Профкар'єра-UA»